Çerez tercihlerin
Zorunlu çerezler hesabını ve güvenliği çalıştırır. Analitik ve reklam çerezlerini yalnızca izin verirsen kullanırız.
top6'ta malzeme müh okuyorum ama kimya ve fiziğe katlanamıyorum, matematik daha çok hoşuma gidiyor. Malzemecilerin çalışma şartları da kirli ve yorucu geliyor, ben daha rahat bir meslek istiyorum. Yazılım yapıyorum, passion project'lerim var, kurumsal deneyimlerim de var. Boun Mat'a geçmeyi düşünüyorum, hem yazılım ölürse diplomanın geçerliliği olur hem de Tübitak bursu çok cazip. Boun Mat okumak mantıklı mı şu devirde? (Metin orijinal anlamını koruyarak, küfürler çıkarılarak ve daha samimi bir dil kullanılarak yeniden yazılmıştır.)
seni tanıdığım birine yönlendirmemi ister misin?
yazılım bilgimi malzeme mühendisliğiyle birleştirmek iyi bir seçenek olabilir. Girişimler veya fabrikaların ihtiyaçlarını düşününce, örneğin dökümhanelerdeki otomasyonların çoğu hala yabancı yazılımlar kullanıyor.
Bence malzeme oku, yazılımı da çalıştırırsın, mezun olunca diploma da olur. Matematikte akademi dışı alanlara girmek daha zor.
hocam ben de Yıldız Teknik Üniversitesi'nde matematik mühendisliği okuyorum, Boğaziçi Üniversitesi'ne geçmek istiyorum ama sadece okulun prestiji beni çekiyor. Ama Boğaziçi'nde matematik çok soyut ve mühendislikten uzak kalacağım diye düşünüyordum, o yüzden vazgeçtim. Kafam çok karışık. Sen Yıldız Teknik Üniversitesi'nde matematik mühendisliği düşünebilirsin.
Çok kişi kızacak ama yazılımcıların hepsinin matematik mühendisliği veya matematik temelli olmasını savunuyorum. Mesela, benim okulum İTÜ bile en son Python gibi bir lisans sağlıyor öğrencilerine. Doğası gereği bilgisayar yazılımlarının hızına akademi yetişemez. Matematik okumak, senin gibi hali hazırda bu kadar yazılımla içli dışlı olmuş birine çok şey katar. Çoğu yazılımcının hayal edemeyeceği yerlere gelirsin.
Mantıklı gayet
Bu sub'da sadece liseliler mi takılıyor anlamadım ki. 700 kişi görmüş ama 2 kişi cevap vermeye bile tenezzül etmiyor aranızdan.
Yazılım ölürse matematik bitmez ya dostum. Matematik bilgisayar bilimlerinin temelini oluşturuyor ama onun dışında da bir alakası yok, matematik bir bilim, meslek değil. Yazılımdan ilerlemezsen ne yapacaksın, matematik özel ders mi vereceksin?
Top 3 üniversitede malzeme okuyorsan büyük ihtimalle İTÜ veya ODTÜ'de okuyorsun. Bence eğer buradan Boğaziçi'nin matematik bölümüne geçebiliyorsan geç, mantıklı gibi. 7 binle kapatmış bölüm, sadece matematik hocalığıyla sınırlı değil diye düşünüyorum. Yoksa o kadar derece yapan kişi niye seçsin yani İTÜ veya ODTÜ'ye giden biri olarak daha aşağısındaki üniversitelere yatay geçiş yapma bence. Boğaziçi iyi, o sebeple tabi mezunlarını bulabilirsen bir konuş.
Geçen sene ben de bıraktım. Yazılımda bu kadar fabrika/üretim ve ağır sanayiye dayalı olduğunu bilmiyordum. Mezunların çoğu bu şekilde çalışıyor, ben daha çok ofis hayatı istiyorum.